2014年1月30日星期四

【七筆思議】 鄒四的夢幻之旅:人若然忘記了愛 - 鄒凱光

 鄒四的夢幻之旅:人若然忘記了愛 - 鄒凱光

其實早於上世紀就認識鄭中基,當時他剛由美國LA回港,長頭髮的他,外表冷酷,有一道典型有錢仔的氣場,普通人如我絕非立刻就可以接受,直至後來聽到他唱歌,我被他的歌聲懾住,情不自禁說了聲「抵你寸嘅!」


其實我已經忘記鄭中基點解會唱唱吓歌,然後轉去做演員,大抵應該都係同佢性格有關,那些年自從佢出事之後,基本上鄭中基於我心裏的形象,就是徹頭徹尾的敗家仔,所以當時我認為佢敗晒份身家,就自然會消失!但後來佢因為拍《行運超人》的爆笑演出,而得到了《龍咁威》,把鄭中基式的搞笑風格定了位!但當時我每一次見到佢,都好想同佢講「其實你唱歌時最型!」但我見到佢當時的一舉一動, 心知「講嚟做乜吖!」從前有型有格的鄭中基,已經遠他而去!直至04年的一個晚上,是我上一部電影《身驕肉貴》的首映後,被邀請出席的鄭中基看完電影後,毫不留情地跟我說「好×悶喎!」那一刻我當然難堪,但我對鄭中基反而改觀,心裏不禁說了聲「其實你咁咪幾型!」然後我竟然在那刻跟他說「其實你唱歌時好型!」鄭中基當時不懂反應,我還記得在旁的杜汶澤英勇地替我解圍「我覺得佢唱歌好悶喎!所以悶定精采,其實係各花入各眼!」但鄭中基依然一點反應也沒有,又繼續同旁邊的人喝酒!就是因為這一幕,我知我同鄭中基的緣份還未真正開始!

做自己最型

開拍《金雞sss》的最初,其實只預算鄭中基會演野人一角,但由於戲份太少,最後我多想了另一個角色給他,一個有精神分裂、一直以為自己是某大明星的男妓,其實角色超好笑,但由於最後一幕,鄭中基要化身成那位大明星,而大明星卻沒有期,又沒有另一位大明星更適合這個玩法,我其實已經打定輸數,以為鄭中基做男妓這一場戲應該會取消!但監製吳君如堅持鄭中基做鴨一定有效果,要我保留這個角色,再想出另一場戲來,但由於當時一直在趕戲,我根本無時間、精力再去構思一場全新的場口給鄭中基,終於一拖再拖,拖至如果再唔拍,鄭中基就無期,君如軟硬兼施逼我交貨,就在我心煩氣躁的一刻,不滿情緒令我不停反問自己「鄭中基還有甚麼可以好笑?」而我的答案是「其實點解一定佢搞笑?點解唔可以做番佢最初,他最有型就是他唱歌的時候……」未幾我就不停在哼「人若然忘記了愛……」而手就不停地把這一場,我認為是我同鄭中基緣份正式開始的重頭戲寫好!


拍攝當日,我未見過鄭中基如此集中及凝聚,拍攝前我告訴他「你之前演得有咁行得咁行,我就係要觀眾覺得你『又係呢啲呀?!』然後到最尾,就會對你另眼相看,會覺得你好型!」佢微微點點頭,似明非明走開,但當我拍攝他背鏡唱「人若然忘記了愛……」的鏡頭時,我的眼淚奪眶而出,那份激動是來自對自己的肯定,「都話你咁咪型囉!」有時當你努力改進,但依然徒勞無功,不如停止改變自己,你會發現原來最開初的你,其實已經相當不錯!仲好型㖭!

沒有留言:

發佈留言